“Stadler” prašymas nepavyko traukinio sutarties atgal į pirmosios instancijos teisme

Administracinė apygardos teismas vėl bus įvertinti, ar nagrinėjamoje Šveicarijos traukinių gamintojas “Stadler Bussnang AG” (“Stadler”) medžiaga reikalauti pripažinti negaliojančiu AB “Keleivinis traukinys” (PV) ir Ispanijos bendrovė “Construcciones Y AUXILIAR de Ferrocarriles SA” (CAF) pasirašė naują sutartį dėl elektrinių ir dyzelinių traukinių įsigijimo. Jis vyksta į Aukščiausiojo Teismo trečiadienį (AT) Senato svetainė “Delfi” AT pranešė spaudos sekretorius Baiba stiebo.

Tuo trečiadienį Senato atšauktas apygardos administracinio teismo sprendimo 29 spalis 2012 d atsisako priimti “Stadler” ieškinį ir priteisė klausimą dar kartą.

Senatas yra įsitikinęs, kad sutartis buvo sudaryta, gali būti gerokai modifikuota ir todėl gali būti laikomas uždaruose neprivalomosioms viešųjų pirkimų procedūras. Tai rodo, kad “Stadler” turėtų būti leidžiama kreiptis dėl pirkimo sutarties negaliojančia.

Senatas pripažino, kad sudarytai sutarčiai, be įstatyminių pirkimų procedūrų taikymas gali būti pateikti bet kuris asmuo, kuris yra suinteresuotas gauti sutartį, bet pati sutartis iš esmės gali būti vertinami tik tada, kai byla jau buvo pradėta ir matyti pobūdžio.

Kaip administracinio proceso šioje byloje šiuo klausimu, Pirmosios instancijos teismas, Senatas nurodyti tą sprendimą administracinio apygardos teismas. Senato sprendimas negali būti apskųstas.

“Stadler” pareiškė, kad dėl balandis 2, 2012 tarp PV ir BVM pasirašė naują sutartį dėl iš esmės elektros ir dyzelino buvo sudaryta be atitinkamų viešųjų pirkimų procedūrų sutarties sąlygos skiriasi nuo konkurencijos šio Susitarimo sąlygas organizuoto pirkimo.

Pasak Senato pageidaujant paaiškinimų į PV, Finansų ministerija ir Susisiekimo ministerija. Paaiškinimas teigia, kad apie 2 Bal 2012 tarp PV ir BVM pasirašė sutartį palyginti su pirminės sutarties projektas apima svarbius pakeitimus ir pokyčius savo ekonominę pusiausvyrą.

Senatas, rajono administracinis teismas neteisingai neatsižvelgė į sąskaitą ir ištirti “Stadler” argumentą, kad pasirašyta sutartis neturi kelti konkursą pagal sutarties sudarymo sistemą, bet sutartis sudaryta be viešųjų pirkimų procedūros. “Stadler” šalia skundas buvo perduotas Europos Teisingumo Teismo teismine praktika, kurioje pripažįstama, kad suteikti sutartį sudariusi be pirkimo paraiška gali būti pateikti bet kuris asmuo, kuris yra suinteresuotas gauti tokią sutartį, ir ji turi būti ne kandidatas arba konkurso dalyvis, pateikti tokį prašymą.

Administracinė apylinkės teismas spalio 29 pernai atsisakė pradėti administracinę bylą, nes pripažino, kad “Stadler” nėra viešoji subjektinė teisė paraišką.

Kaip pranešama, PV derybos su BVM kaip galimybė susitarti dėl ambicingos naujos geležinkelio sutartis baigėsi nesėkme. Antradienį remiamos šis pirkinys numatoma 100 milijonų ES lėšų perskirstymo kitiems projektams. Galutinį sprendimą dėl ES pinigų ir valdžios perskirstymas vyks suderinus su Europos Komisija.

PV anksčiau planuota įsigyti 34 elektrinius traukinius ir septynis traukiniai. Iš viso išlaidų įsigijimo pirkimo buvo planuojama apie 144 mln, iš kurių ES Sanglaudos fondas iki 100 milijonų eurų, o PV finansuojant projekto įgyvendinimą – 44 mln.

Traukiniams tiekti konkurso laimėjo BVM, paliekant dryželiais “Stadler”. CAF išvadą susitarimas turėjo būti iš dalies pakeistas, siekiant išvengti prarasti ES bendro finansavimo.

Buvo susitarta dėl susitarimo su CAF sutarties pakeitimus Stokholme ir pradėjo tarpininkavimo procesą, kuris baigėsi kovo 29, veltui. BVM paskelbė, kad pasirengęs paduoti į teismą, bet ministras pirmininkas Valdis Dombrovskis (V), tvirtino, kad jie nebijo galimų teisinių procedūrų.

SM anksčiau kreipėsi į prokuratūrą, ieškau keleivių vežėjų apžvalgą geležinkeliu PV buvusių valdymo veiklą, ambicingą naują traukinio pirkimų srityje. Prokuratūra pradėjo baudžiamąjį procesą šioje byloje.